LUMC chemo 10

Img_6505_2 Al over de helft van mijn tiende chemo! Vandaag de allerlaatste en zwaarste zak, net aangesloten en in een half uurtje klaar. Nu nog even kijken hoe misselijk ik ga worden,

Woensdagochtend zijn we vroeg vertrokken, door de files, op naar Leiden. Weer een dagje met onderzoeken: vragenlijsten, ecg, rxf6ntgenfoto’s. Een controle foto van ruim 30cm slang in mijn lijf. In plaats van een infuus op de onderarm of hand, heb ik nu een slang in mijn bovenarm. Img_6483 Via een echo hebben ze een groot bloedvat opgezocht en de slang erin gestopt tot aan mijn hart. Hierdoor kunnen ze alles toedienen en (gelukkig) afnemen waardoor ik niet de hele tijd geprikt hoef te worden. De chemo is te zwaar om via een klein bloedvat toegediend te worden. Een andere foto is gemaakt van mijn rechter been waar ik onverklaarbaar veel pijn aan had. De huisarts is dinsdag zelfs nog even komen kijken, maar kon in ieder geval niets ernstigs vinden. Op de foto was geen breuk te zien, misschien een stukje oude tumor maar ze weten het niet zeker. De pijn is inmiddels afgenomen. En ik kreeg woensdag veel informatie, vooral ook veel nieuwe medicatie. Verschillende antibiotica om alle bacterien uit te roeien en (ziekenhuis)infecties tegen te gaan, je eigen bacterien zijn de belangrijkste vijanden na een transplantatie. Dus geen darmbacterien meer, maar wel veel antischimmel tabletten. Zo wordt ook verwacht dat je drie keer per dag je tandenpoetst… tja, helemaal mee eens natuurlijk.

Donderdag werd de chemo gestart. Elke dag 1 zak in een uurtje. Op het moment heb ik er niet zoveel last van maar tussen 17.00 en 20.00 heb ik geen puf en ben ik misselijk. Mijn paar haren die ik weer rijk was, kan ik er al uit trekken. Mijn wenkbrauwen zijn weg. Maar de chemo doet dus meteen zijn werk en hopelijk niet alleen bij mijn wenkbrauwen!

Tot nu toe heb ik elke dag familie over de vloer. De kinderen zijn met Martijn, Bram en Margriet in Img_6513 Duinrell. Dus de afgelopen twee dagen zijn ze op bezoek geweest. Vermoeiend maar heel fijn. Er is hier een familiekamer met een ikea kinderhoekje. Ze zaten meteen te puzzelen en de kleuren. Heerlijk dat ze daar ook rekening mee houden op zo’n afdeling. Vanaf dinsdag moet iedereen een mondkapje op, of eerder als mijn bloedwaarden te snel dalen. En woensdag mag ik dan weer terug naar "mijn" afdeling C-10-P voor de laatste weken.  

22 thoughts on “LUMC chemo 10

  1. Wat fijn om weer wat van jullie te horen! Wij volgen jullie vol spanning, en denken elke dag aan jullie.
    Blijf moed houden, dat doen wij ook voor jullie!
    Groetjes, kusjes en stevige knuffels van ons,
    Jack en Kristel

  2. Jeetje wat fijn om even iets van je te horen..
    En wat heftige chemo zeg. En wat blijven je teksten vol kracht zitten!
    We denken aan jullie en heeeeel veel kracht toegewnst nog!

    Liefs, Pet, Juud & Maaike.

  3. Hallo Lotte,
    Geregeld kijk ik even op jouw site, om te kijken hoe het met je gaat. Zo ook vandaag.

    Ik wens jou en jouw gezin en familie heel veel kracht en sterkte.

    Groetjes Marlies

  4. Hoi Lotte,

    Regelmatig kijk ik even op je siten. Er is weer veel gebeurd de laatste tijd! Fijn dat je familie en vrienden zo vaak langs kunnen komen en voor afleiding zorgen! Sterkte!

    Groetjes,
    Lotte

  5. Lieve Lotte, Martijn, Niels en Sjors

    Wat ben je een kanjer Lotte!
    Hoe jij ook deze keer weer met de kuur omgaat dwingt groot respect en bewondering af.
    Je dagboek houdt ons op de hoogte en we zijn oh, zo benieuwd hoe het met je gaat.
    Hxe9xe9l vxe9xe9l kracht en sterkte! (De kaarsjes houden we brandend)
    Groeten van de Kuluutsheuvel

    Josxe9 en Tiny

  6. Lieve Lotte,

    Wat fijn om weer wat van je te horen. Heel veel sterkte de komende weken. Ik denk elke dag aan jouw en duim voor je.
    Hou je taai, ook voor Martijn.

    Liefs Eefje

  7. Hoi Lotte,

    Al ben ik veel op reis voor het werk deze maand, dankzij het internet kan ik je overal volgen. Wat heerlijk om zojuist toen ik uit een vergadering kwam weer een berichtje op je blog te vinden! Wat ben je ongelooflijk dapper en wat doe je het allemaal goed! Echt ik heb ongelooflijk veel bewondering voor je! Ben momenteel voor het werk in Miami (South Beach). Klinkt geweldig hxe9, maar ik kan je melden als het pijpestelen regent is het ook hier gewoon nat en ongezellig!
    Ik blijf voor je duimen! hou je haaks!

    Anita

  8. Hai lief!
    Top dat ze die chemozakken er zo snel doorheen jassen, dan heb je dat tenminste ook weer gehad. Fijn dat de pijn in je been afgenomen is, klote om dat er ook nog eens bovenop te krijgen… Heel veel succes, lief! Heel leuk dat je de kindjes dit weekend bij je hebt gehad! En natuurlijk de rest van je familie:)!
    Gisteren hebben we Jannetjes spullen naar Den Bosch en Venlo verhuisd (jeetje wat komen er veel spullen uit zo’n klein kamertje…) en nu moet ik hard aan de studie voor mijn tentamen donderdag.
    Heeeeele dikke kus!!!!

  9. Hoi Lotte

    De kop is eraf, wat heerlijk dat je kinderen nog op bezoek kunnen komen, ook al is dat druk, toch wat afleiding lijkt mij. Op naar de volgende fase, Toi Toi Toi maar weer.

    Joke

  10. Hallo Lotte,

    wir hoffen und wxfcnschen Dir und den Deinen alles Gute und …. viel Stxe4rke.

    Ein Kerzchen brennt fxfcr Dich
    Ursula Pahnke-Felder

  11. Lieve Lotte,
    Ben blij weer iets van je te horen!
    Heel veel sterkte voor de komende tijd voor jou en je familie.
    Ik denk elke dag aan je, en de kaarsjes blijven branden!!
    Zet hem op!

    xx Maud

Plaats een reactie